19 Aralık 2011 Pazartesi

Teşekkürler...

  Öncelikle 18 Aralık 2011 saat 00:01'den itibaren doğumumu kutlayanlara teşekkür ederim. Ama esas teşekkürü annemi kutlayanlara ediyorum. Çünkü mesele benim doğabilitem değil; annemin bilmem ne kadar karnında taşıyıp sağlıklı doğurmuş ve bakabilmiş olması. Ama benim tartışmak istediğim başka bir konu var...
  Bundan bilmem kaç sene önce iki insanın aşka gelip sevişmesi sonucunda dünyaya geldik hepimiz. Ben bunun için kutlanmayı kabul etmiyorum arkadaş! Bir kere; ben mi karar verdim dünyaya gelmeye? Olay anında ben de mi ordaydım? Herhangi bir katkım oldu mu?
  Hepsinin cevabı hepimiz için hayır; değim mi? Aranızda 'Evet' diyen varsa uyandırayım; sen peygambersin, haberin yok.
  Konuyu bağlamak istediğim yer başka aslında. Fazla uzatasım yok. O yüzden doğrudan söyleyeceğim; 'Özgür İrade' diye bir şey duydunuz mu hiç? Hah; işte, an itibariyle özgür iradenin mantığını kırmış bulunuyorum. Şöyle ki; hiç birimiz 'Özgür İrade'mizle dünyaya gelmedik ve hiç birimiz 'Özgür İrade'mize göre hareket etmiyoruz. O yüzden de aslında hiç birimiz 'Özgür' değiliz; taa ki 'Ekonomik Özgürlük'ümüzü kazanıp, paramızı kafamıza göre harcayana kadar. Ama bok varmış gibi, evlenip çocuk yaparak bu durumu da ortadan kaldırıyoruz; hem de toplamda 3 dakikalık zevk için... Yani hayatımızın en fazla 3 yılını 'Özgür' yaşıyoruz.
  Biliyorum kimsenin hoşuna giden şeyler değil bunlar ama birinin hatırlatması gerektiğini düşündüm ve günah keçisi oldum.
 Hepinizi seviyorum... Özgür bir yaşam için; evlenmemeyi seçin...

3 yorum: